דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניהול סיכונים פיננסים - על התחום והתמקצעות בו 

מאת    [ 24/09/2013 ]

מילים במאמר: 414   [ נצפה 2164 פעמים ]

השוק שלנו רחוק מלהיות יציב. מעטות החברות אשר מחזיקות לאורך זמן ושהגרף המראה את תפוקותיהן הוא קו ישר שאינו מלא עליות וירידות. שלא לדבר על כך כי עסקים נפתחים ונסגרים בקצב מהיר. ניהול סיכונים פיננסים הוא מקצוע חדש יחסית שתפקידו לזהות את הסיכונים מבעוד מועד, להוביל את החברה מלהיכנס אליהם, ובמידה וכן- לדעת כיצד להתמודד איתם וכיצד להוציא את החברה מן הבוץ אליו נקלעה.

מהו סיכון?

על מנת לנהל סיכונים יש להגדיר מהו בכלל סיכון. סיכון הוא מצב או תופעה שאינם צפויים, כאלה הגורמים לחברה לאבד את שיווי המשקל ולהיות במצב שאינו יציב. הסיכון יכול לעלות לחברה במחיר של עלות כספית גבוהה שעליה לשלם לתיקון של נזק, הפסדים בשל ירידה בביצועים הנובעים מאותו סיכון. לכל סיכון ישנה סבירות שונה כי אכן יקרה ומחיר שונה שאותו תצטרך לשלם החברה. שיטות מדידה וסטטיסטיקה שונות מאפשרות לחזות את הסבירות שסיכון מסוים אכן יבוא לידי מימוש בפועל.

מהו ניהול סיכונים פיננסים וכיצד הוא מתבצע?

ניהול סיכונים פיננסים
יעיל יביא להפחתה בהפסדיה של החברה מחד ולעליה בביצועים וביעדי הרווח מאידך. מדובר על סיכונים כמו: עליה באינפלציה, עליה בשיעור הריבית, עליה בעלות חומרי הגלם איתם עובדת החברה, ירידה בשיעור מטבע החוץ, סיכוני אשראי, סיכונים אחרים הקשורים בהשקעת החברה בשוק ההון. מנהל סיכונים פיננסים מגדיר על פי נתונים מקצועיים מהי רמת הסיכון עבור כל אחד מאותם פרמטרים- מהי הסבירות שאכן אירוע זה יתרחש ומהו הנזק שיגרם בעקבותיו. כך מוערכת רמת ההתגוננות שעל החברה לקחת והצעדים שצריכים להינקט לצורך התגוננות זו.

מיהו קהל היעד לקורס התמחות בתחום?

קורס ניהול סיכונים פיננסים מיועד בעיקר לעוסקים בתחום ולבעלי תפקידים בכירים בחברות כמו מנכ"לים, דירקטורים, מנהלי כספים, חשבים, יבואנים ויצואנים אשר עוסקים רבות עם כל הקשור במטבע חוץ. במוסדות פיננסים גדולים כמו בנקים או בתי השקעות ישנה מחלקת ניהול סיכונים ואין ספק כי עובדי מחלקות אלה יוכלו לתרום יותר למחלקה אם יעברו את הקורס.

מהם תכני הלימוד בקורס?

מטרת הקורס היא להקנות ידע רחב בכל הנושאים הקשורים לתחום כמו חשבונאות, כלכלה, מימון, השווקים הפיננסים, כלי המדידה לגידור וניהול סיכונים. נושאי הקורס המרכזיים הם: מהם סיכונים פיננסיים. מה גורם להם וכיצד מתמודדים איתם, שיקולי הנהלה בקביעת ניהול מדיניות סיכונים, חשיפה חשבונאית ועסקית, אסטרטגיות הגנה, בחינת מערכי גידור בעלות אפס לעומת מערכי גידור מתוקצבים, ניהול סיכונים הרלוונטיים לענפי המשק השונים ועוד.

אין ספק כי ככל שתתן חברה מקום לתחום ניהול הסיכונים ותתייחס אליו בכובד ראש, כך תדע להתמודד טוב יותר עם משברים ותדע כיצד לצאת מהם ומנגד תדע כמה משאבים להשקיע בהתמודדות מול סיכון כלשהו שנקרה בדרכה.

חשמלית ושמה אירה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב